Saturday, August 1, 2009

Bagaimana mendapat bonus di Vemma?

Salam,

Ramai yang bertanya kepada saya " Cik Amalina, Bagaimana Anda mendapat Bonus di Vemma?"

Disini saya jelaskan, bagaimana kami di Vemma mendapat bonus. Ada yang dapat kecil nilainya dan ada yang dapat besar nilainya..kenapa? OK.. Saya jelaskan bagaimana dan apakan bonus-bonus di Vemma.

Dalam perniagaan ini Vemma menawarkan 10 jenis bonus tidak termasuk 3 bonus yang ditawarkan oleh Vemmabuilder, jadi keseluruhan bonus yang ditawarkan adalah 13 bonus kesemuanya.

Tetapi kali ini saya akan ceritakan 2 bonus sahaja dahulu iaitu Fast Start Bonus dan Cycle Bonus.

Apa itu Fast Start Bonus?


Fast Start Bonus atau lebih dikenali sebagai Bonus Tajaan akan diterima oleh ahli Vemma sekiranya dapat membawa masuk downline baru. Ini boleh diibaratkan seperti anda mengembangkan perniagaan Vemma.

Saya berikan beberapa situasi:


Situasi 1

"Anda pergi ke kedai kereta bersama kawan anda kerana kawan anda ingin membeli kereta. Anda berjumpa Sales Manager di situ dan recommendkan kawan anda kereta disitu, anda akan diberi komisyen kerana recommendkan"


Situasi 2

"Mak saudara saya membuka sebuah Chalet di Pulau Pangkor. Saya telah membawa 10 orang kawan untuk menginap dan mereka mengambil pakej 3 hari 2 malam yang berharga RM300. Saya menerima komisyen 20% dari mak saudara saya bagi setiap orang pelawat itu kerana telah recommendkan chalet mak saudara saya"

Sama juga dengan Vemma, jika anda mempromosikan Vemma kepada orang lain dan mereka menyertai anda. Anda akan dibayar mengikut pakej produk yang diambil oleh "downline" anda.



Di Vemma, Kita ada 4 pilihan Pakej Produk :


Mungkin anda akan faham jika lihat pada jadual di atas. Kita mendapat bonus tajaan bergantung kepada Pakej mana yang kita ambil dan Pakej mana yang downline kita ambil.

Saya beri contoh :

A ambil Single pack, B ambil Single pack, A akan dapat RM38

A ambil Single pack, B ambil Double pack, A akan dapat RM76

A ambil Double pack, B ambil Single pack, A akan dapat RM38

A ambil Single pack, B ambil Silver pack, A akan dapat RM456

A ambil Single pack, B ambil Ultimate pack, A akan dapat RM950


dan begitulah seterusnya..saya rasa anda faham.

TAPI ada yang lebih best jika :

# A ambil Ultimate pack, B ambil Ultimate pack, A akan dapat RM1520. ( Besar tu, 42% dari harga Pakej produk ) Jadi ambillah ultimate jika mahu bonus besar. Baca lagi tentang kelebihan Ultimate di sini.


Apa itu Cycle Bonus?


Cycle bonus di kira berdasarkan point yang dikenali sebagai CV (Cycle Volume)

" Anda pergi ke Stesen minyak Mobil atau Esso dan tunjukkan Smiles carduntuk mendapatkan point. Point itu boleh di redeem dengan barang-barang yang mereka tawarkan seperti payung dll."

Sama juga konsepnya di Vemma, Anda akan mendapat point jika membeli pakej produk Vemma. Malah anda juga dapat point dari downline anda yang membeli pakej produk Vemma.

DAN YANG PALING BEST, point CV di Vemma akan di redeem sebagai duit yang akan dibayar kepada anda setiap minggu. Cuba fikirkan, " anda suka redeem sebagai duit atau payung?"

1 cycle bonus = 180cv di kaki 1 + 360cv di kaki 2

atau

1 cycle bonus = 360cv di kaki 1 + 180cv di kaki 2


1 Cycle Bonus = USD30.33/RM114


Bagaimana kita boleh mendapat CV? Seperti yang saya tulis di atas, ianya adalah melalui pembelian Pakej produk samada diri sendiri atau downline kita. Setiap pakej produk memberikan CV yang berbeza. Lihat jadual di bawah :


p/s - Di dalam Vemma, kita berupaya mendapat limpahan CV dan downline dari upline. CV di kaki 1 akan terus meningkat dan terus meningkat walaupun kita belum ada paid member direct line lagi kerana diberi oleh upline. Best kan Vemma?


Jika anda belum menyertai Vemma, daftar PERCUMA sekarang di sini. Jika anda sudah mendaftar tetapi belum upgred keahlian, upgred segera kerana jika anda terlambat dan orang di bawah anda upgred terlebih dahulu, mereka akan naik ke atas dan meninggalkan anda. Anda tetap di bawah dan mereka terus mendaki kejayaan…

Jangan biarkan downline anda tinggalkan anda..upgred segera.

No comments:

Post a Comment